-نام پدر و مادر حضرت مريم چيست؟

(41949)
-پيامبري كه پدر داشت امّا مادر نداشت , چه كسي بود؟

(16917)
-در هنگام فاتحه خواندن حتماً بايد دعاي اللّهم اغفر للمؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات را بگويند و بعد سوره حمد و توحيد را بخوانندّ آيا در غير اين صورت فاتحه خواندن درست نيست؟

(13945)
-خوش صداترين پيامبر چه نام داشته است؟

(7995)
-چرا خداوند به ابراهيم((عليه السلام)) لقب خليل الله را عطا كرد؟
(2955)
-بعضي مي گويند: حضرت ابراهيم در روز سيزده بدر كه مردم به بيرون شهر رفته بودند, بت هارا شكست و مي گويند: درست نيست در اين روز به بيرون شهر برويم ; آيا اين گفته درست است ؟

(2869)
-چرا نام پيامبر قوم لوط، لوط بوده ، مگر نه اين كه نام انبياي الهي با مسمي بوده و كامل و زيبا؟توضيح دهيد معنا و مفهوم لوط چيست؟

(2449)
-چرا حضرت داوود با اين كه از پيامبران اولوالعزم نبود، داراي كتاب زبور بوده است؟

(2211)
-سبطيان و قبطيان كيستند؟

(1696)
-علت حرام و گناه بودن غيبت چيست؟ چرا دين اسلام بر اين موضوع حساس ميباشد و به شدت از آن نهي ميكند؟

(1660)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:28548 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:27

چرا ما به پيامبري نرسيديم و چرا انسان در عالم ذر آزمايش مي شود؟
الف) اينكه چرا هم اكنون متولد شده ايم تابع نظام عِلّي و معلولي است كه در آن هر موجودي جايگاه خود را دارد و جابجايي در نظام عِلّي محال است. ب) اينكه چرا پيامبر نشديم، هزاران علت دارد، ليكن بايد توجه داشت كه خوب بودن و به كمال رسيدن صرفاً در گرو پيامبر بودن نيست، بلكه پيامبري در گرو خوب بودن است. بنابراين مي توان پيغمبر نبود و از مقام برخي از پيامبران نيز بالاتر رفت. همچنانكه حضرت خضر در قرآن به عنوان يك بنده صالح (نه پيامبر) معرفي شده، ولي چنان جايگاهي دارد كه موساي پيغمبر(ع) توان همراهي با او را ندارد. پس به جاي اشكال گيري بايد به توانايي هايي كه خداوند در وجود شما و ديگران قرار داده توجه كنيد و با استمداد از او راه حق را پيش گيريد، آنگاه شما نيز به آنجا كه ديگران رسيدند خواهيد رسيد. ج) اينكه همه در عالم «ذر» آزمايش شدند بحثهاي گسترده اي پيرامون اهميت عالم ذر و تفاسيري كه از آن به دست داده شده است دارد و در اين مختصر نمي توان پيرامون آن به طور كامل سخن گفت، ليكن اجمال مطلب اين است كه به نظر برخي از اسلام شناسان برجسته جريان عالم ذر اشاره به فطرت الهي و حقيقت هستي انسان مي كند، كه در نهاد خود به آفريننده و خداي خويش اعتراف دارد، و حتي اگر قبل از اين عالم نيز در سراي ديگري جريان عالم ذر رخ داده باشد نوعي گواه گيري اعتقادي است كه در آن همه انسانها نسبت به پروردگار خود اعتراف كرده اند، و ربطي به سلوك و كردار عملي بندگان ندارد. قرآن مجيد در اين باره مي فرمايد: {H{/Bوَ إِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَنِي آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلي أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ قالُوا بَلي {w1-19w}{I7:172I}/}...H}؛ {Mو پروردگار تو از پشت بني آدم فرزندانشان را بيرون آورد و آنان را برخودشان گواه گرفت و پرسيد: آيا من پروردگارتان نيستم؟ گفتند آري M}، {V(اعراف، آيه 172)V}. بنابراين عالم ذر آزمايش عملي بندگان و تعيين مسير عملي اشخاص نيست، و هيچ ارتباطي با كنشهاي اختياري و درجات افراد ندارد. براي آگاهي بيشتر ر.ك: خدا در قرآن، شهيد بهشتي.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.